Головна » 2011 » Жовтень » 25 » Cприйняття мистецтва. Узагальнення вивченого з теми "Асоціативно-образна форма" 5 клас
10:35 PM
Cприйняття мистецтва. Узагальнення вивченого з теми "Асоціативно-образна форма" 5 клас
5 клас.
Асоціативно – образна форма.
ТЕМА. Сприйняття мистецтва. Узагальнення вивченого матеріалу з теми « Асоціативно – образна форма». Гра ерудитів. МЕТА: узагальнити вивчений учнями матеріал з теми « Асоціативно – образна форма»; - розвивати вміння в учнів аргументовано висловлювати свої думки та почуття викликані сприйняттям творів мистецтва; - закріплювати в учнів уміння розпізнавати стиль та культурно-етнічну належність творів народного мистецтва; - розвивати творчі здібності дітей. ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: гра ерудитів ОБЛАДНАННЯ: репродукції творів декоративно-прикладного мистецтва, завдання на картках, твори декоративно-прикладного мистецтва, сигнальні картки, кросворд. Обладнання для дітей: альбоми, фарби, кольоровий папір, клей, ножиці тощо.
Напередодні уроку учні розподіляються на команди, кожна з яких обирає собі капітана, попередньо виготовляє емблеми із назвою команди у стилі декоративно-прикладного мистецтва та коротеньку візитку-представлення на чотири стрічки.
ТИП УРОКУ: урок закріплення здобутих знань
ХІД УРОКУ.
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. Перевірка готовності учнів до уроку.
2. ВСТУП.(5 хвилини). Сьогодні у нас підсумковий урок. Протягом попередніх уроків ми знайомилися з різними видами декоративно-прикладного мистецтва, з їх композиційною побудовою, формою, технологією їх
виготовлення тощо. Крім того, здійснили коротенький екскурс у історичне минуле українського народу, його традиції та звичаї, зустрілися із великою кількістю експонатів, познайомилися не тільки з багатьма майстрами народного мистецтва, а й із творчістю різних народів, різних культур. Отож на сьогоднішньому уроці пригадаємо усе, раніше вивчене з поданої теми. Для того, щоб цікавіше було нам працювати, ми розділимося на команди і позмагаємося. Перш, ніж ми почнемо змагання, я коротко ознайомлю вас із правилами гри. Наша гра – змагання буде проходити у вигляді 5 конкурсів. За кожен конкурс команда буде отримувати фішки – бали. Хто більше набере балів – фішок, той переможе. Кожен гравець у команді намагається якомога більше отримати фішок для того, щоб у кінці уроку визначити найкращого гравця класу ( ці гравці отримують фішки іншого кольору ). Щоб краще нам гралось, я прошу команд представитись. (Представлення команд не оцінюється ). 3. ПРОВЕДЕННЯ ГРИ ЕРУДИТІВ. ( 35 хвилин.) ПЕРШИЙ КОНКУРС « УГАДАЙМО ЗАВДАННЯ». Учитель демонструє твори декоративно - прикладного мистецтва, а учні швидко подають сигнал за допомогою спеціальних карток про готовність до відповіді. При цьому називаючи вид декоративно-прикладного мистецтва, який демонструє учитель ( витинанки, вишивки, гончарні вироби, ковані вироби, писанки, розписи, вироби із бісеру, вироби із лози тощо.) За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал – фішку. ДРУГИЙ КОНКУРС « ПРОАНАЛІЗУЙ». Кожній команді дається по два вироби декоративно - прикладного мистецтва, і вона їх аналізує за поданою схемою: - назвіть різновид твору; - призначення даного твору; - особливості стилізації та колірне рішення; - коротка історична довідка про твір; - естетичне та емоційне враження учнів від твору. ( Максимальна кількість балів за аналіз кожного із видів 5 балів.) ТРЕТІЙ КОНКУРС « БЛІЦ ТУРНІР». Кожна із команд отримує по 5 запитань, за кожну правильну відповідь отримує по 1 балу – фішці, якщо команда не змогла правильно відповісти на чергове запитання , то команда суперників отримує можливість заробити 2 бали-фішки, давши правильну відповідь на запитання суперників. Кожен гравець у команді відповідає лише 1 раз. 1 КОМАНДА. - Декоративно-прикладне мистецтво – це… - Як називають певну послідовність, у якій розміщуються будь-які форми та повторюються один відносно одного в просторі та на площині? ( Симетрія). - Що є спільним у всіх найрізноманітніших формах декоративно-прикладного мистецтва? ( Стилізація). - розмір зображуваного (картини) повинен відповідати - … ( змісту). - композиційна рівновага може бути - … (стійкою – статичною або динамічною). 2 КОМАНДА. - У якому виді образотворчого мистецтва використовується техніка темпери? - Що це за техніка? - Що передає настрій у мистецьких творах? ( Освітлення та колір). - Контраст – це?... - Пропорційність, динамічність, ритмічність виражається у … ( ритмі). - До якої групи відносяться зображення геометричних елементів у декоративно-прикладному мистецтві ? ( Геометричні).
3 КОМАНДА. - Як називають вид декоративно-прикладного мистецтва, що в своїй основі містить паперову орнаментальну вирізку, збагачену композиційним розташуванням та колірним рішенням? ( Витинанка). - Що є символом Всесвіту, його зародженням, символом росту, гармонії, безсмертя, невичерпних життєвих сил, вічного оновлення та відродження. (« Дерево життя» ). - Композиція – це… ( побудова художнього твору, співвідношення окремих частин та елементів, що зумовлені його творчим задумом, змістом, характером і призначенням. - Що таке орнамент? - Як називають технічний прийом, при якому використовують відбитки пальця та пензля? ( Друкування).
ЧЕТВЕРТИЙ КОНКУРС « КАПІТАНІВ». Кожен із капітанів попередньо готує по 3 запитання з даної теми своїм суперникам. За кожну правильну відповідь капітани отримують по одному балові. Загальна сума зароблених балів у цьому конкурсі становить 3 бали-фішки. П’ЯТИЙ КОНКУРС « ФАНТАЗЕРІВ». Кожен гравець за власним бажанням створює найпростішу композицію одного із видів декоративно-прикладного мистецтва, раніше вивчених на уроках, дотримуючись законів композиції та техніки виконання . Після виконаної роботи учні самостійно аналізують свій витвір , доповнюючи його коротенькою інформацією про батьківщину, його виникнення та видатних народних майстрів і умільців з даного виду. Максимальний бал, який може отримати команда в цьому конкусі-3 . Схема аналізу витвору: - композиційне рішення роботи ( правильне розміщення, вибір форми на аркуші паперу, визначення габаритних розмірів); - композиційний центр у певній площині; - зображення основної символіки та доповнюючих елементів; - узгодженість та рівновага в композиції; - колірне рішення, колірний контраст; - мої враження.
4. ПРОВЕДЕННЯ ПІДСУМКУ УРОКУ ( 5 хвилин). Підраховується кількість балів , визначається переможець, аналізуються допущені помилки та результати гри за вивченою темою. Обов’язково відмітити кращого гравця.