Головна | Блог | Мій профіль | Вихід   Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS
  Середа, 2020-08-12, 6:52 AM
Меню сайту
Міні-чат
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 10
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу
Головна » 2011 » Жовтень » 25 » Cприйняття мистецтва. Узагальнення вивченого з теми "Асоціативно-образна форма" 5 клас
10:35 PM
Cприйняття мистецтва. Узагальнення вивченого з теми "Асоціативно-образна форма" 5 клас
5 клас.

Асоціативно – образна форма.

ТЕМА. Сприйняття мистецтва. Узагальнення вивченого матеріалу з теми
« Асоціативно – образна форма». Гра ерудитів.
МЕТА: узагальнити вивчений учнями матеріал з теми « Асоціативно – образна форма»;
- розвивати вміння в учнів аргументовано висловлювати свої думки та почуття викликані сприйняттям творів мистецтва;
- закріплювати в учнів уміння розпізнавати стиль та культурно-етнічну належність творів народного мистецтва;
- розвивати творчі здібності дітей.
ФОРМА ПРОВЕДЕННЯ: гра ерудитів
ОБЛАДНАННЯ: репродукції творів декоративно-прикладного мистецтва, завдання на картках, твори декоративно-прикладного мистецтва, сигнальні картки, кросворд.
Обладнання для дітей: альбоми, фарби, кольоровий папір, клей, ножиці тощо.

Напередодні уроку учні розподіляються на команди, кожна з яких обирає собі капітана, попередньо виготовляє емблеми із назвою команди у стилі декоративно-прикладного мистецтва та коротеньку візитку-представлення на чотири стрічки.

ТИП УРОКУ: урок закріплення здобутих знань

ХІД УРОКУ.

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. Перевірка готовності учнів до уроку.

2. ВСТУП.(5 хвилини). Сьогодні у нас підсумковий урок. Протягом попередніх уроків ми знайомилися з різними видами декоративно-прикладного мистецтва, з їх композиційною побудовою, формою, технологією їх

виготовлення тощо. Крім того, здійснили коротенький екскурс у історичне минуле українського народу, його традиції та звичаї, зустрілися із великою кількістю експонатів, познайомилися не тільки з багатьма майстрами народного мистецтва, а й із творчістю різних народів, різних культур.
Отож на сьогоднішньому уроці пригадаємо усе, раніше вивчене з поданої теми. Для того, щоб цікавіше було нам працювати, ми розділимося на команди і позмагаємося.
Перш, ніж ми почнемо змагання, я коротко ознайомлю вас із правилами гри.
Наша гра – змагання буде проходити у вигляді 5 конкурсів. За кожен конкурс команда буде отримувати фішки – бали. Хто більше набере балів – фішок, той переможе. Кожен гравець у команді намагається якомога більше отримати фішок для того, щоб у кінці уроку визначити найкращого гравця класу ( ці гравці отримують фішки іншого кольору ).
Щоб краще нам гралось, я прошу команд представитись. (Представлення команд не оцінюється ).
3. ПРОВЕДЕННЯ ГРИ ЕРУДИТІВ. ( 35 хвилин.)
ПЕРШИЙ КОНКУРС « УГАДАЙМО ЗАВДАННЯ». Учитель демонструє твори декоративно - прикладного мистецтва, а учні швидко подають сигнал за допомогою спеціальних карток про готовність до відповіді. При цьому називаючи вид декоративно-прикладного мистецтва, який демонструє учитель
( витинанки, вишивки, гончарні вироби, ковані вироби, писанки, розписи, вироби із бісеру, вироби із лози тощо.) За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал – фішку.
ДРУГИЙ КОНКУРС « ПРОАНАЛІЗУЙ». Кожній команді дається по два вироби декоративно - прикладного мистецтва, і вона їх аналізує за поданою схемою:
- назвіть різновид твору;
- призначення даного твору;
- особливості стилізації та колірне рішення;
- коротка історична довідка про твір;
- естетичне та емоційне враження учнів від твору.
( Максимальна кількість балів за аналіз кожного із видів 5 балів.)
ТРЕТІЙ КОНКУРС « БЛІЦ ТУРНІР». Кожна із команд отримує по 5
запитань, за кожну правильну відповідь отримує по 1 балу – фішці, якщо команда не змогла правильно відповісти на чергове запитання , то команда суперників отримує можливість заробити 2 бали-фішки, давши правильну відповідь на запитання суперників.
Кожен гравець у команді відповідає лише 1 раз.
1 КОМАНДА.
- Декоративно-прикладне мистецтво – це…
- Як називають певну послідовність, у якій розміщуються будь-які форми та повторюються один відносно одного в просторі та на площині? ( Симетрія).
- Що є спільним у всіх найрізноманітніших формах декоративно-прикладного мистецтва? ( Стилізація).
- розмір зображуваного (картини) повинен відповідати - … ( змісту).
- композиційна рівновага може бути - … (стійкою – статичною або динамічною).
2 КОМАНДА.
- У якому виді образотворчого мистецтва використовується техніка темпери?
- Що це за техніка?
- Що передає настрій у мистецьких творах? ( Освітлення та колір).
- Контраст – це?...
- Пропорційність, динамічність, ритмічність виражається у … ( ритмі).
- До якої групи відносяться зображення геометричних елементів у декоративно-прикладному мистецтві ? ( Геометричні).

3 КОМАНДА.
- Як називають вид декоративно-прикладного мистецтва, що в своїй основі містить паперову орнаментальну вирізку, збагачену композиційним розташуванням та колірним рішенням? ( Витинанка).
- Що є символом Всесвіту, його зародженням, символом росту, гармонії, безсмертя, невичерпних життєвих сил, вічного оновлення та відродження. (« Дерево життя» ).
- Композиція – це… ( побудова художнього твору, співвідношення окремих частин та елементів, що зумовлені його творчим задумом, змістом, характером і призначенням.
- Що таке орнамент?
- Як називають технічний прийом, при якому використовують відбитки пальця та пензля? ( Друкування).

ЧЕТВЕРТИЙ КОНКУРС « КАПІТАНІВ». Кожен із капітанів попередньо готує по 3 запитання з даної теми своїм суперникам. За кожну правильну відповідь капітани отримують по одному балові. Загальна сума зароблених балів у цьому конкурсі становить 3 бали-фішки.
П’ЯТИЙ КОНКУРС « ФАНТАЗЕРІВ». Кожен гравець за власним бажанням створює найпростішу композицію одного із видів декоративно-прикладного мистецтва, раніше вивчених на уроках, дотримуючись законів композиції та техніки виконання . Після виконаної роботи учні самостійно аналізують свій витвір , доповнюючи його коротенькою інформацією про батьківщину, його виникнення та видатних народних майстрів і умільців з даного виду. Максимальний бал, який може отримати команда в цьому конкусі-3 .
Схема аналізу витвору:
- композиційне рішення роботи ( правильне розміщення, вибір форми на аркуші паперу, визначення габаритних
розмірів);
- композиційний центр у певній площині;
- зображення основної символіки та доповнюючих елементів;
- узгодженість та рівновага в композиції;
- колірне рішення, колірний контраст;
- мої враження.

4. ПРОВЕДЕННЯ ПІДСУМКУ УРОКУ ( 5 хвилин).
Підраховується кількість балів , визначається переможець, аналізуються допущені помилки та результати гри за вивченою темою. Обов’язково відмітити кращого гравця.
Переглядів: 1963 | Додав: Влада | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

  
Пошук
Календар
«  Жовтень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Архів записів
Друзі сайту
 


Copyright NICO Заболотний Микола Григорович © 2020 Web-майстер  Безкоштовний конструктор сайтів - uCoz